U 2017. godini napravljena je studija kojom je dokazano da se marketingaši suočavaju s velikim problemom. Prosječan marketingaš na radnom mjestu zadržava se do dvije i pol godine što je u prijevodu kraći vijek radnog odnosa od bilo kojeg zanimanja u poslovnom svijetu.
KOJI JE UZROK TOM PROBLEMU?
Glavni problem je što se odjel marketinga promatra kao neiscrpno vrelo kreativnosti. Pogađate – to je potpuno pogrešno. Kreativnost nije magija, a marketing ne može biti čarobni štapić u tom procesu stvaranja. Kreativnost se mora promatrati kao svojevrsni kapital. Kreativnost se ne može stvoriti ili održavati već se na nju mora gledati kao na vrijednu imovinu koju je potrebno hraniti, vrednovati i njegovati.
Čak i uz današnji trend rasta potražnje za content marketingom, većina brendova odlučuje se na stvaranje generičkog sadržaja. Dok tvrtke ne nauče prigrliti i slaviti svoje lijeve mozgove, marketingaši će nastaviti tražiti sunčaniju stranu ulice svakih, u prosjeku, dvije i pol godine.
KAKO ZAUSTAVITI TAJ NEGATIVAN TREND?
- BUDITE ODVAŽNI
Dok u većini tvrtki određena marketinška ideja prolazi nekoliko internih razina odobrenja i dok se o sudbini te iste ideje odlučuje od strane onih koji «najbolje poznaju kupca» i na taj način slikovito kao izgrađeni «čovjek» ne ogoli do kostiju, vi budite odvažni i pokrenite novi trend. U današnjem digitalnom svijetu ideje se mogu lako testirati. Primjerice, samo a/b testingom moguće je testirati bilo kakvu ideju i u procesu odlučiti o njenoj kvaliteti i rezultatima. - OSIGURAJTE SVOJIM MARKETINGAŠIMA NAGRADU ZA POSTIGNUTE REZULTATE
Mnogi analitičari slažu se da će do 2020. godine marketing biti uključen u čak 80% procesa kupnje. Prodavači će do tada biti iznad njih zarađujući veće plaće i bonuse, ali danas, imajući na umu doprinos marketinga u procesu kupnje, vrijeme je da se i marketingašima daju odgovarajuće plaće, zar ne? - GLEDAJTE SVOJ MARKETINŠKI ODJEL KAO VRIJEDNU IMOVNU
Marketingaši su žila kucavica modernog biznisa. Nažalost, mindset čelnih ljudi tvrtki gleda na marketing kao prvu stvar koju će «srezati» na prve znakove lošeg poslovanja. Marketing nije magija; to je proces koji zahtijeva testiranje ideje i nagrađivanje marketinških odjela koji su nerijetko i sami izvor prihoda. Stvaranjem takve atmosfere, stvara se energija koja će pokrenuti održivi poslovni uspjeh vaše tvrtke.