Amerikanci su poznati po tome što u svijetu pokreću trendove. Da ne ulazimo u preveliku elaboraciju ove konstatacije, reći ćemo samo da je utjecaj njihove ekonomije nemjerljivo najveći i da su već stoljećima glavni pokretači i inovatori. Obzirom na vrijeme koje je pred nama, razdoblje konzumerizma i mahnitih potraga za popustima ili kako ga mi volimo zvati – blagdansko vrijeme, ne možemo se ne osvrnuti na dan koji obilježava početak šoping groznice diljem svijeta.
Ne tako davne 1952. godine započelo je obilježavanje «Black Friday» praznika, odnosno dana koji dolazi nakon američkog Dana zahvalnosti. Obzirom da se takozvani crni petak približava, e-trgovine diljem svijeta pripremaju se za svoj «prime time» ne bi li maksimizirali svoje prihode na postojećim, ali i novim kupcima, pri tome priželjkujući kraj blagdana i praznika kako bi se napokon uvukli u svoje špilje i počeli planirati novu strategiju za 2018. godinu.
Mi nećemo raspravljati i analizirati najbolje strategije i kampanje za Black Friday 2017., jer smo to već odavno prošli, nego ćemo pisati o trendovima koji će obilježiti marketinški pristup e-trgovini u narednoj 2018. godini.
U Lijepoj našoj u posljednjih nekoliko mjeseci bilježi se konstantan rast kupovine preko e-platformi. Ovaj podatak ne iznenađuje onoliko koliko iznenađuje činjenica da u tom dijelu debelo kaskamo za ostatkom svijeta. Polako, ali sigurno, reklo bi se. Kako god, ako pričamo o e-trgovanju u nadolazećoj 2018. Godini, moramo obratiti više pažnje na email. Prema podacima iz članka s emarketer.com, email privlači više prihoda od svih društvenih mreža zajedno i najučinkovitiji je u preusmjeravanju kupaca na web. No, uvođenjem mogućnosti plaćanja direktno u vlastitom inboxu, učinit će email još moćnijim nego što je to sada. Ako pričamo o Hrvatskoj i uvođenjem trenda ove značajke na naše tržište, izvjesno je da ćemo morati još neko vrijeme čekati. Polako, ali sigurno.
Za 2018. godinu predviđeno je da će e-trgovine morati sve više nuditi sadržaj kojim će kupce tjerati da se vrate i konstantno ih držati angažiranima. Budući da korisnici stupaju u interakciju s brendovima i konzumiraju sadržaje povezane s industrijom, bitno je proizvoditi i distribuirati sadržaj koji određenu e-trgovinu čini pouzdanim izvorom. Osamdeset pet posto korisnika provodi istraživanje prije online kupnje, pa je zaista važno posjedovati što veće rezultate organskog pretraživanja. Isto tako, rad na autentičnom sadržaju i usklađivanju istog s PR strategijom nužno je kako bi se privuklo, educiralo i angažiralo korisnike dok donose odluke o kupnji.
Za kraj, personalizacija i humanizacija branda bit će faktori koji će učiniti razliku. Tehnologija svakodnevno postaje sve bolja, što čini personalizaciju takozvanim must have faktorom, a osobito na putovanjima koju prolazi prosječan e-kupac.