Što kada neizvjesnost promijeni vaše marketinške planove?
Nitko ne voli toliko unaprijed planirati kao ljudi koji rade u marketingu. Dok se drugi pripremaju za ljetni odmor, mi dovršavamo naše “back to school” strategije. Dok ostali raspravljaju jeli studeni preuranjen za božićne ukrase, mi već od kolovoza pripremamo svoje marketinške planove za blagdane.
Ako nas je ičemu naučila neizvjesnost 2020.-te, to je koliko je teško planirati. Teško da smo ikad do sada doživjeli nešto ovako izazovno kao što je trenutna klima. Tržišta su nestabilna, konkurencija nepredvidiva a potrošačke navike se mijenjaju – neke privremeno, a neke trajno.
U ovo pandemijsko vrijeme, umjesto da stvarate čvrste planove i gledate ih kako se raspadaju, isprobajte ova četiri fleksibilna marketinška pristupa:
1. Naviknite se na promjene – česte
Što učiniti kada usluga koju pružate ili proizvod koji prodajete nestane preko noći? To je pitanje s kojim su se vlasnici tvrtki širom svijeta, i mali i veliki, morali suočiti jer su ih mjere socijalnog distanciranja i lockdown-a ili prisilile na zatvaranje ili su jednostavno smanjile potražnju. U tim situacijama urušavaju se svi poslovni i marketinški planovi.
Baš kao što su se restorani i barovi morali prilagoditi, udvostručivši usluge dostave i zamijenivši uobičajene jelovnike nekim drugim proizvodima, I svi ostali retaileri uče se prilagođavati ovom vremenu.
2. Shvatite kako možete dodati vrijednost
Kad budete prisiljeni mijenjati čvrsto postavljene planove, jedan od načina kako bi se bolje snašli u ovoj nesigurnosti jest znati odgovor na pitanje ‘kako možete dodati vrijednost
svojim klijentima?’
Primjerice, kad se dogodila pandemija i naredio ostanak u kućama, Ikea je znala da je vrijednost koju pruža kupcima pomaganje u stvaranju doma u kojem se osjećaju sigurno i ugodno, bez obzira na to što se vani događa. Iako su se trgovine morale zatvoriti, oni su svojim dirljivim oglasima potaknuli ljude da ostanu kod kuće.
Razmislite što možete učiniti kako bi bili vrijedniji svojim kupcima. Pružate li korisne izvore koji pomažu ljudima da se obrazuju? Možete li pomoći kupcima pogođenim pandemijom? Doprinosite li zajednicama u kojima djelujete? Oglašavate li se na način kako biste izgradili povjerenje kupaca? Odvojiti vrijeme za razmišljanje o ovim pitanjima znači da ćete, kad se dogode nenadani problemi kao što je ova pandemija, znati kako odgovoriti.
3. Budite u toku s novonastalim trendovima, bez obzira koliko se brzo mijenjali
Kada se dogodio prvi lockdown, Google pretraživanja za uslugu dostave namirnica globalno su se povećala za 200 %.
Prema sadržaju koje ljudi pretražuju na web-u mogu se dobiti ideje o potrebama potrošača, čak i u ovakvom dinamičnom okruženju koje se brzo mijenja.
Ovakvim pretraživanjem, umjesto da vas novi trend zatekne, dovesti će vas korak ispred.
4. Donosite odluke brzo
U normalnim vremenima marketinški stručnjaci imaju luksuz odvojiti vrijeme za razvijanje savršenih planova, potrošiti tjedne okupljajući fokus grupe i testirajući svoje strategije.
Umjesto toga, usredotočite se na donošenje najboljih mogućih marketinških odluka sa sadašnjim saznanjima i prilagodite se tome kako ljudi reagiraju i svim novim informacijama. Bitno je da razumijete da, kada radite marketinški plan u današnjoj klimi, postoji velika vjerojatnost da će se on promijeniti i postavite ga na način koji omogućuje njegovu prilagodbu.
Planiranje za nepoznato
Tvrtke bi za 2021. godinu trebale imati spremnih nekoliko scenarija za svoje promotivne poruke. Naravno, za svaku robnu marku i industriju vrijedit će druga pravila.