Brandkarma

01 - BLOG
8. prosinca 2023.

Umorili smo se od društvenih medija. Ali kako ćemo sada marketirati?

Umorili smo se od društvenih medija. Ali kako ćemo sada marketirati? U digitalnom prostoru koji se neprestano razvija društveni mediji postali su sastavni dio našeg svakodnevnog života. Od Facebooka, Instagrama i Twittera, pa do TikToka koji ubrzano raste, sve ove platforme nude nebrojene prilike za povezivanje i dijeljenje informacija. Međutim, kako korisnici dublje ulaze u […]

nastavi

Umorili smo se od društvenih medija. Ali kako ćemo sada marketirati?

U digitalnom prostoru koji se neprestano razvija društveni mediji postali su sastavni dio našeg svakodnevnog života. Od Facebooka, Instagrama i Twittera, pa do TikToka koji ubrzano raste, sve ove platforme nude nebrojene prilike za povezivanje i dijeljenje informacija. Međutim, kako korisnici dublje ulaze u svijet društvenih medija, izgleda da je na površinu počeo izlaziti fenomen poznat kao "umor od društvenih medija" koji na vidjelo izvlači velike nedostatke stalnog boravka u online svijetu.

Prije mjesec dana stvari su kulminirale u SAD-u gdje su roditelji u više saveznih država tužili Metu zbog toga što je, tvrde, reklamirala svoje platforme korisnicima mlađima od 13 godina te nezakonito i svjesno prikupljala njihove osobne podatke bez dozvole roditelja. Optužili su Metu, koja je i izmislila društvene medije, da šteti mentalnom zdravlju mladih korisnika kroz navodne značajke koje stvaraju ovisnost kao što su beskonačni feedovi s vijestima i česte obavijesti koje zahtijevaju stalnu pozornost.

 

Nedostatci stalnog boravka u online svijetu

I starije su i otpornije generacije, čini se, polako počele osjećati umor od društvenih medija, složeno iskustvo u kojem se osjećaju iscrpljeno, nezainteresirano ili izgorjelo zbog redovite upotrebe tih platformi i posljedica koje uzrokuju – preopterećenosti informacijama, usporedbama i problemima sa samopoštovanjem, famoznim FOMO sindromom, previše vremena provedenog na ekranima što utječe na druge sfere života, a često i uznemirenosti negativnim sadržajem. Izgleda da sve više korisnika odlučuje uzeti pauze, ograničiti upotrebu društvenih medija ili preispitati svoje online navike kako bi ublažili ove negativne učinke.

Istraživanje britanskog GWI-a pokazalo je da u 2023. potrošači provode manje vremena na društvenim medijima nego godinu prije, i to po prvi puta u desetogodišnjem periodu, a u tome prednjači generacija Z koja društvene medije ove godine koristi najmanje još od 2014. i prebacuje se na glasovne poruke.

 

Najvažniji kontakti s prijateljima i obitelji

Izvješće je također pokazalo da je održavanje kontakta s prijateljima i obitelji i dalje najpopularniji razlog za korištenje društvenih medija (54%), pri čemu mnogi potrošači također koriste društvene platforme kako bi pratili naslove vijesti (27%). Potrošači se također oslanjaju na društvene medija kako bi otkrili što je u trendu ili o čemu se priča (22%), a broj potrošača koji se okreću TikToku za informacije o proizvodima i robnim markama porastao je za 52%.

Unatoč sveukupnom padu korištenja društvenih medija, popularnost aplikacija poput TikToka nastavlja rasti u 2023. Dok WhatsApp zadržava svoju poziciju omiljene svjetske društvene platforme.

 

Promjena marketinških strategija

Ako pretpostavimo da će popularnost društvenih medija značajno pasti u budućnosti, a znamo da su postali ključni kanali za povezivanje proizvoda i tvrtki sa ciljanom publikom, to bi moglo imati za posljedicu i ozbiljno promišljanje o tome kako marketiramo proizvode. Kao stručnjaci morat ćemo pratiti promjene u ponašanju potrošača i prilagoditi svoje strategije u skladu s tim, što bi moglo značiti da ćemo vidjeti slijedeće prilagodbe:

Povećan naglasak na tradicionalnom marketingu

S padom društvenih medija, tradicionalni marketinški kanali poput televizije, radija, tiska i vanjskog oglašavanja mogli bi doživjeti ponovni uspon, a marketingaši će možda trebati ponovno pregledati i prilagoditi strategije koje su bile učinkovite prije uspona društvenih medija.

Prijelaz na alternativne digitalne platforme

Trebali bismo identificirati i ulagati u alternativne digitalne platforme na kojima je ciljana publika naših klijenata aktivna. To može uključivati aplikacije za razmjenu poruka ili druge internetske zajednice.

Marketing putem e-maila i jačanje content marketinga

U nedostatku društvenih medija, u fokusu bi ponovo mogao biti e-mail marketing i content marketing jer stu to kanali koji omogućuju izravnu komunikaciju s publikom i mogu biti učinkoviti za izgradnju odnosa i prenošenje detaljnih informacija.

Evolucija influencer marketinga

Ako društveni mediji dožive pad, influencer marketing mogao bi se razviti ili prebaciti na druge platforme ili se čak vratiti tradicionalnijim medijskim kanalima.

Važnost optimizacije za tražilice (SEO) i fokus na vlastite kanale

Organsko pretraživanje moglo bi postati važnije kako bi klijenti povećali svoju vidljivost. Svakako će trebati staviti veći naglasak na razvoj i promicanje vlastitih kanala klijenata, poput web stranica i blogova, što će omogućiti i veću kontrolu poruka i interakcije s korisnicima.

Naglasak na osobnom marketingu i marketingu kroz događanja

Interakcije i događaji licem u lice mogli bi ponovo dobiti na značaju (jupi!). Tvrtke bi mogle početi više ulagati u organiziranje i sudjelovanje u događajima, konferencijama i sajmovima kako bi se povezale sa svojom publikom.

 

Samo mijena stalna jest

Važno je napomenuti da je marketinško okruženje dinamično i da se trendovi stalno mijenjaju. Kad bi društveni mediji zaista propali, marketingaši bi morali ostati agilni, jednako kao kod njihove prve pojave, kontinuirano pratiti tržišnu dinamiku i prilagoditi svoje strategije kako bi se uskladile s razvojem navika ciljanih skupina.

No, kako stvari stoje, trenutni trendovi poslužit će tome da razmislimo kako drugačije koristiti društvene mreže.

I marketingaši i klijenti mogli bi imati koristi od manje fokusa na engagement i konverzije, a više fokusa na stvaranje razgovora među ciljanim skupinama i motiviranju potencijalnih kupaca da se angažiraju izvan mreže – putem iskustvenog marketinga i stvaranja stvarnih, osobnih zajednica.

Image by kroshka__nastya

#BrandKarma #marketing

02 - Ostale blog objave

Lekcije iz kaosa: kako proslaviti važne obljetnice i preseliti ured bez da pregorite 

1. srpnja 2024.

Kako ove godine proslavljamo dvije značajne obljetnice -...

Generacija Z ili kako je marketing evoluirao

10. travnja 2024.

Generacija Z, rođena između 1997. i 2012., generacija...

Brandovi u doba zasićenosti

Brendovi u doba zasićenosti

27. veljače 2024.

U eri u kojoj su potrošači preplavljeni izborima...

Sve objave
03 - Kontakt

Nazovi +385 98 458 226

BRANDKARMA
Kaptol 21
10000 Zagreb

© 2024. BrandKarma. Sva prava pridržana.