Brandkarma

01 - BLOG
18. studenoga 2020.

Visual merchandising – that looks cool!

Visual merchandising je praksa prezentiranja i izlaganja proizvoda na način da ih čini vizualno privlačnim i poželjnim. Glavni cilj visual merchandisinga je unaprijediti prodaju i kreirati identitet brenda.

nastavi

Visual merchandising je praksa prezentiranja i izlaganja proizvoda na način da ih čini vizualno privlačnim i poželjnim. Glavni cilj visual merchandisinga je unaprijediti prodaju i kreirati identitet brenda.

Zamislite da šećete ulicom i prođete pored pekarne gdje je kruh posložen na rustikalnoj drvenoj polici. Sa strane se nalazi lijepa košara puna bageta iznad koje piše «domaći kruh, svakodnevno svježe ispečen». Iako niste gladni, ne možete odoljeti trenutku i kupite kutiju slastica. To se zove moć visual merchandisinga!

Izlozi dućana, lutke manekeni, cipele na zidu trgovine, svježe voće organizirano po bojama, sve su to primjeri visual merchandisinga. Riječ je zapravo o izlaganju proizvoda na način da se privuče pažnja i interest kupaca.

Kaže se da je visual merchandising i umjetnost i znanost. Znate li zašto? Umjetnost je zato što su uključeni vizualni elementi – koriste se linije, boje, rasvjeta, proporcije i prostori kako bi se kreirala prekrasna i ujednačena prezentacija proizvoda.

Znanost je zbog toga jer ima posebnu svrhu i koristi koncepte iz psihologije kako bi utjecao na emocije kupaca i samu kupnju.

Visual merchandising je puno više od samog lijepog izgleda. To što izloženi proizvodi izgledaju lijepo ima svoj razlog. Osnovni cilj visual merchandisinga je privući kupce i povećati prodaju. Točno – toliko je jednostavno a neopisivo važno. Efikasne visual merchandising strategije trebaju privući kupce da uđu u dućan i zadržati ih unutra dovoljno dugo da nešto kupe.

Istraživanja pokazuju da većina kupaca donose odluke o kupnji dok se nalaze u trgovinama. To visual mercandising čini snažnim marketinškim alatom koji utječe i na impulzivne kupce i na one koje impresionira na licu mjesta.

Kako bi to postigli, retaileri u svojim izložbenim prostorima koriste određene oblike, boje, rasvjetu, slike i druge dizajnerske elemente kako bi kreirali pozitivna emotivna iskustva koja motiviraju kupce da potroše više.

Ikea npr. izlaže proizvode kroz cijeli dućan i na taj način povećava mogućnosti impulzivne i neplanirane kupnje. Dođete s namjerom da kupite lampu a završite kupovinom cijelog blagavaonskog seta. Jeste li to uistinu trebali? Ne, ali bili ste raspoloženi za kupnju i mogli ste si predočiti da će taj izložbeni namještaj jednako dobro pristajati i u vašem prostoru.

Za kraj, visual merchandising je osnovni dio dizajna dućana i može presuditi uspjehu trgovine. Zato nemojte zanemarivati ovaj važan alat.

02 - Ostale blog objave

Lekcije iz kaosa: kako proslaviti važne obljetnice i preseliti ured bez da pregorite 

1. srpnja 2024.

Kako ove godine proslavljamo dvije značajne obljetnice -...

Generacija Z ili kako je marketing evoluirao

10. travnja 2024.

Generacija Z, rođena između 1997. i 2012., generacija...

Brandovi u doba zasićenosti

Brendovi u doba zasićenosti

27. veljače 2024.

U eri u kojoj su potrošači preplavljeni izborima...

Sve objave
03 - Kontakt

Nazovi +385 98 458 226

BRANDKARMA
Kaptol 21
10000 Zagreb

© 2024. BrandKarma. Sva prava pridržana.