Brandkarma

01 - BLOG
22. prosinca 2017.

Čudovište zvano javni nastup

Ili ostavljate snažan dojam tijekom javnog nastupa, ili ga ne ostavljate uopće.

nastavi

Ili ostavljate snažan dojam tijekom javnog nastupa, ili ga ne ostavljate uopće. Neki ljudi u sebi kriju taj X faktor i privlače pažnju publike i što je najvažnije – zadržavaju je. Mi ostali koji imamo slabije vještine javnog nastupa moramo koristiti određene tehnike i trikove ne bismo li postigli ono što netko ima urođeno.

Pravilo broj jedan – nije sve u «mišićima». Najsnažniji i najkrupniji muškarci mogu postati manji od makova zrna pri dolasku na famozni «stejđ». S druge strane, najsitnija žena može doslovno zaokupiti pažnju cijele dvorane jednim pogledom. Riječ je o miksu određenih faktora koji čine razliku, a dolazak na jedan takav događaj gdje dominira key note speaker koji je u stanju svojom karizmom pridobiti masu, recept je za nezaboravno iskustvo.

Čak i ako smatrate da ne posjedujete «ono nešto» što Vas čini prirodnim na pozornici, vjerujte, savladavanje vještine javnog nastupa je nešto što svatko može naučiti.

PONAŠAJTE SE KAO DA STE KOD KUĆE

Prvi dojmovi su najsnažniji što znači da Vas onaj negativan može obilježiti do te mjere da se ponekad ne možete oporaviti od istog. To se također podrazumijeva i kada je riječ o javnom nastupu. Od trenutka kada se pojavite na pozornici, prije nego započnete pripremljen govor, Vaš govor tijela govori publici sve o Vama.

Prije dolaska na pozornicu napravite brzinsku provjeru poruke koje Vaše tijelo odašilje. Uspravite se i povucite ramena unazad jer čak i kada se ne osjećate najbolje, dominantan govor tijela će automatski popraviti Vaše raspoloženje, a samim time utjecati povoljno na odličan prvi dojam u kontaktu s publikom.

GLEDAJTE U SVOJU PUBLIKU

Kontakt očima je moćan alat, a ipak ga većina ljudi gotovo nikada ne nauči pravilno koristiti. Stvaranje kontakta očima uspostavlja povjerenje i početak odnosa koji je za javni nastup ključan. Do sada ste mogli čuti da je pogled iznad glava publike zapravo ključ, no uspostavljanje istinskog pogleda u oči s vlastitom publikom puno je intenzivnije iskustvo i donosi bolje rezultate. Bitno je povremeno zadržavati pogled usmjeren u jednu točku. Često mijenjanje fokusa može stvoriti dojam nervoze, a to nikako ne želite.

Isto ako, vrlo važno da je Vaš kontakt očima opušten, jer ako ste previše intenzivni, isto će se doživjeti kao zastrašivanje ili prijetnja. Da biste to spriječili, nabacite osmjeh i opustite mišiće lica. Zadržite “meki pogled” na način da gledate svoju publiku onako kako biste gledali svojeg prijatelja ili prijateljicu.

PRIČAJTE OPUŠTENO

Glasovi dubljeg tona po prirodi su dominantniji. Ta činjenica može biti ostavština naše evolucijske prošlosti jer dublji glas obično označava veći testosteron i veću fizičku snagu. Te su osobine bile od velike koristi za vođe u dane kada je fizička snaga bila neophodna za preživljavanje, a ta pristranost utječe na naše dojmove govornika u današnjem svijetu. Zato je vjerojatnije da će publika vjerovati da je govornik s dubljim glasom sigurniji i od govornika s višim glasom.

STRATEŠKE PAUZE SU VAM NAJBOLJI PRIJATELJ

Tišina je snažan saveznik. Vaš glas ne mora ispunjavati stopostotno vrijeme Vaše prisutnosti na pozornici. Ponekad ono što ostaje neizrečeno može imati veći utjecaj od onog što je izrečeno. Upotrijebite tišinu da biste istaknuli stav ili da biste svojoj publici pružili vrijeme da promisle.

Usavršavanje javnog nastupa stvar je gledanja svakog aspekta Vašeg govora tijela i govornog stila te razrađivanje onoga što funkcionira i što ne funkcionira. Riječ je o trajnom putovanju vlastitog otkrivanja i prilagodbe, a na tom putovanju upravo Vi držite volan u rukama.

02 - Ostale blog objave

Lekcije iz kaosa: kako proslaviti važne obljetnice i preseliti ured bez da pregorite 

1. srpnja 2024.

Kako ove godine proslavljamo dvije značajne obljetnice -...

Generacija Z ili kako je marketing evoluirao

10. travnja 2024.

Generacija Z, rođena između 1997. i 2012., generacija...

Brandovi u doba zasićenosti

Brendovi u doba zasićenosti

27. veljače 2024.

U eri u kojoj su potrošači preplavljeni izborima...

Sve objave
03 - Kontakt

Nazovi +385 98 458 226

BRANDKARMA
Kaptol 21
10000 Zagreb

© 2024. BrandKarma. Sva prava pridržana.